Wednesday, April 1, 2009

+buat yg bernama sahabat, tabah dan sabarlah+

assalamualaikum.

ketepikan segala repekan aku. kerana tika ini aku bersedih. serius!
aku bersedih kerana seorang sahabat.
sungguh. aku kagum dengan beliau.
tika ujian datang menimpa. beliau kuat.
jika itu berlaku padaku. aku rasa terduduk dan lumpuh rasanya diri aku ne.

katanya, mmg luarnya dia nampak kuat.
tapi di dalam hatinya. tiada siapa yg tahu.
tapi aku kagum. kerana air mata nya tak pernah tumpah depan kami.
kerana masalah yg sewajarnya kita menumpahkan air mata.

pernah seorang sahabat berkata kepadanya.
"kadang2 aku rasa ko ni macam robot...."
tapi hakikatnya dia manusia. yg betul2 kuat.

dikala ujian yg datang menimpa2.
aku masih boleh melihat dia tersenyum.
walau aku tahu, dalam hatinya pilu dan sedih.
tapi dia sukar utk kongsikan kesedihannya bersama yg lain.
rela dia tanggung sendiri.

bayangkan. dalam masa tidak sampai 5 bulan.
mula2 adiknya pergi bertemu yg Esa.
kemudian Ayahnya pula pergi bertemu pencipta.
dan sekarang Ibunya pula mengadap yg khalik.

sungguh kuat dugaan dan cubaan yg Allah berikan kepada beliau.
dan beliau masih mampu tidak menangis didepan kami.
beliau terlalu kuat.

aku bukanlah seorang yg pandai memujuk atau menasihat.
tapi kali ini. aku betul2 tesentak.
jika ia belaku kepada ku.
maka aku akan rasa gelaplah dunia.
mudah2an aku kuat macam beliau.

buat sahabatku,
aku ucapkan takziah.
moga ko tabah dan kuat.
kerana aku pasti.
ada hikmah yg terselindung di sebalik ujian yg maha berat ini.
aku doakan ko teruskan hidup seperti biasa.
dan kami akan sentiasa di sisi ko.

~salam dari seorang sahabat~

~al-fatihah~

jazakallah khair.
wslm.



.the end.

15 comments:

a.b geldofg said...

~al-fatihah~ :(

handhalah ibnu kamil said...

terima aksih uncle.

moga rohnya di cucuri rahmat.

amin.

kAseh haTi said...

bet0i3x...

pendebat kenalah kuat. nangis2 p0n x guna. yg pergi tetap pergi. tabahkan ati..

~cukuplah mnangis krn brase sedih, jgn mnangis krn mratapi.

~abu jgn nangis k....
s0b...s0b...s0b....
=(

handhalah ibnu kamil said...

ye ka bib.

saya akan kuat!

ain fathihah said...

alhmdlh
semuanya selamat

handhalah ibnu kamil said...

alhamdulillah.


kita doakan sama2 kat syera.
moga dia bleh terus kan segalanya dengan baik.

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) said...

ermmmmmmmm, mintak rohnya aman dan tenteram di alam sana..... takziah... janganlah lepas ni ade yang menguji dia dan kami keluarga debat yg sangat menyayanginya...

handhalah ibnu kamil said...

mudah2an.

ujian sentiasa akan datang.
yg penting kita sedia atau tidak untuk hadapi perkara tersebut.

F.Aminurrashidd said...

Ujian datang bertimpa-timpa ibarat sesuatu yang tertulis di Loh Mahfuz.. Alhamdulillah.. Selesai sudah semua nya.. amiinnnnn

kAseh haTi said...

abu...
abu...
abu...

abu kena tggl~~
sian die..
he3

handhalah ibnu kamil said...

fawiz : erk...mudah2 an.

kak bib : takpe..

tak kesah kena tinggal.

dah biasa ditinggalkan...huhuhuh.

kAseh haTi said...

abu p0n wat ayat tharu juga...
ha3

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) said...

ditinggalkan aini.... ops,,, sori

humaiRah said...

hm..

adik..

ayah..

mak..

T_T

rindu kat depa. dah masuk 4 bulan lebih x jumpa.

jaga lah mereka selagi mereka masih bersama kita!

handhalah ibnu kamil said...

kaseh hati : hak3..berlakon je tu kal bib.
hehehe.

apis : wehhhhhhhhhh...tak kuasa aku. jgn nak begosip. hak3.

neem : erk ! huhuhu.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,