Wednesday, April 15, 2009

+sedeeyyyy….+

Assalamualaikum.

aku mmg seboleh2nya tak nak baut entry sebegini.
aku tak nak.
sebab aku akan sedey, sebak, dan rindu mencucuk2.
sebab aku ni anak perantau.
pasai tu la tak da entry sedemikian. semenjak blog ini dibuka.
tapi kali ni aku terpaksa. (
terpaksa la sangat...saja buat2 emosi..)

entry apakah itu?

jgn korang cakap aku anak derhaka ya.
bukan derhaka. tapi aku tak leh tahan weh. (
aku kan lelaki macho..hak3.)
tapi aku terpaksa jgak tulis entry sedemikian.
kerana kegatalan seorang kawanku yang membuat tag shahdu neh. (
dush3..buat apiz)

entry apakah itu?

berahsia lagi kunun si abu ni ba...(
oppss..terkeluar sda sabahku...)
korang mau tau ka jga?
baa...aku tulis la kat sini ya.
nanti nda jua kamu tertanya2....(
alamak..terleby sda......sabahnya..)
bah..ni tag nya. baca bisai2 ya.

bayangkan sejak anda dilahirkan anda tidak pernah berjumpa dengan ibu bapa anda,ibu anda meninggal ketika anda di lahirkan, bapa anda meninggal kerana serangan sakit jantung (minta di jauhkan.syg ayah!) selepas dengar ibu anda meninggal dari doktor. dan anda tiada saudara mara untuk bergantung hidup, wajah ayah dan bonda anda tidak dapat anda bayangkan lantaran tiada foto yang di tinggalkan, dan pada ketika sekarang, anda menyambut hari lahir anda. dan dengan kuasa Allah, Allah telah meminjamkan kedua ibu bapa anda dalam masa seminggu, bayangkan anda tidak pernah mendapat kasih sayang dari ayah dan ibu, dan selepas seminggu Allah telah ambil kembali kedua ibu bapa anda dari anda.......

soalan pertama.
apa kata2 utama yang keluar dari mulut anda, apabila bertemu dengan kedua ibu bapa?
jwpn
: erkkk..urmmm...gulpp.....huhuhuhuh. (
menangis)

soalan kedua
.
apa 5 perkara yang anda lakukan selama seminggu anda jumpa ibu bapa anda?
i. berkenalan
ii. solat sama2.
iii. beri kasih sayang.
iv. jalan2 weh..sambil pegang tangan(
euww..sungguh segan ayat ini)
v. peluk, cium. dan mohon didoakan diri ini.

soalan ketiga.

siapa yang akan anda peluk dahulu antara ibu dan ayah.
jwpn : buat undian, siapa yang dulu. hhehehe.ok. aku tipu. of cos mak aku. dah puas baru ayah pulak. puas hati?

soalan ke empat.
apakah yang kamu fikir, perkataan yang keluar dari mulut kedua ibu bapa kamu ketika berjumpa dengan kamu?
jwpn: mungkin mak ngan ayah akan cakap...siapa nama anak ni? heheheh.
aku pon tak tau. kena tanya mak ngan ayak sendiri. lalalala.

soalan lima.
letak gambar mak ngan ayah kamu.
tadi si pengetag ni cakap gambar takde yag di tinggalkan.
lagipun mak ngan ayah aku tak bagi letak.
privasi katanya. hehehe.
mana boleh senang2 letak. kena bayar ok.!


sory la. entry ini dari sedey menjadi lawak.
gara2 aku yang biol neh.
tapi aku memang sayang mak ngan ayah aku.
tak sanggup hilang mereka.
tapi itu hakikat yang perlu kita telan dan terima satu hari nanti.

~semua yg hidup pasti akan pergi~

ps :apis. sory aku lamabt jawab. puas hati mu kan?hehehe.

.the end.

11 comments:

Qaseh Rai'ha said...

cisss...igtkan apelah td!
dush3x!!! amik ni!!!!!!!!

a.b geldofg said...

ko memang anak yg mulia

paan said...

ko menjadikan mood sedih hilang dengan jawapan ko.hahaha

handhalah ibnu kamil said...

kak bib : hehe. saspen tak? kuang2.
tak pandai la nak sedey2 ne. hehehe.

uncle ab: terima kasih uncle. aku mulia ke?

paan :hahaha. aku kan kadan2 mereng. hehe.

kEy said...

hahahaha~
ko ni bg gempak je~
ingat apela~
hahahahah(smbung gelak smbil guling2)

handhalah ibnu kamil said...

key : hahaha. tu baru sikit tuh!

aku sedeh.

k.sal said...

lawak sentimental...

handhalah ibnu kamil said...

hehehe.

lek ko sal. kuang3

paan said...

aku memang suka warna hitam..kalo warna cerah lak,aku suka gabungkan dengan warna briu..tapi lum dapat jadikan gabungan warna yg betul2 menarik lg...

Dzulfikri zulkiflE said...

ekelen,aku ingt ko nk wat lirik lagu ke,syair ke..ceh..hoho

handhalah ibnu kamil said...

paan : test masing2 kan. tapi aku ttp sokong lor. cantik ko nya blog.

dzul : syair? ko tgu dunia kiamat. aku tak kan pandai tulis syair.

hahha.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,