Tuesday, March 10, 2009

+pernah jumpa enchek malas?+

aku nak tanya kat korang. pernah tak enchek malas datang menyinggah sambil memberi salam kat anda. katanya ingin singgah sekejap sahaja....

tapi lama-lama enchek malas cakap dia nak tidur.... maka kamu ikut sahaja katanya...
kemudian enchek malas kata dia mahu main.... maka kamu ikut sahaja...
kemudian enchek malas kata dia tak nak buat kerja...maka kamu angguk tanda setuju..
kemudian enchek malas kata dia nak itu dan ini... maka semua kamu turuti...

lama-lama enchek malas kata dia mau tinggal di situ selamanya..... maka kamu membenarkannya...

kadang-kadang semua perkara ini berlaku dalam diri kita.... termasuk la si tukang karut ini...(hanya pandai berkata tapi sendiri buat... abu telah mebuka pekung di dada...hahaha)

takut-takut kerana enchek malas kita jadi seperti ini.....

enchek malas sdg bermalas-malasan


p/s : aku menulis entry ini kerana utk ingatkan manusia2 yang malas.. termasuk si tukang karut ini. hehehe.

9 comments:

AHMADSUFI6177 said...

apa yg hg merapu nie?? hg kata sapa malas?? atau diri sendiri? atau ada maskud tersirat? hehe..

Pengejar Masa said...

menatang apa tuh? siap beer tangan kiri dan keropok tangan kanan. Juga rokok atas meja

handhalah ibnu kamil said...

sufi : no komen. nanti berlaku pergaduhan besar. hehehehe.

pengejar masa: eh itu pulak yg dia nampak. itu adalah spesis tenuk yg amat2 malas. dipelihara oleh org yg malas. dan tuan amat malas. tu pasal la amcm tu rupa. hehehe.

nurulnadiah said...

Tak abih lagi sinting si Abu nie.haha

handhalah ibnu kamil said...

ala kak nad..bukan selalu..kadang2 je..hehehe.


nak join saya tak?

penjenayah.merah.jambu. said...

oh..tu aq sbenarnye..
si pemalas..
hahaha
kiut gak kan?

handhalah ibnu kamil said...

akhirnya ada jga penjenayah yang mengaku malas ye?

hahaha.

kiut?macam tenuk je aku tgk! hehehe.

a.b geldofg said...

entry ko telah mrajinkan aku hehehehe

handhalah ibnu kamil said...

bagus2 uncle. hehehe. ada jga efect kan. hahaha.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,