Sunday, March 29, 2009

+monyet itu baik...!+

alhamdulillah.

baru saja pulang dari program anjuran Pusat Islam UPSI.
rasa seronok amat.
banyak perkara yang aku belajar di situ.
belajar untuk menjadi daie.
belajar untuk menjadi hamba.
belajar mengenai aqidah.
belajar tentang uslub da'wah
belajar mengenai islam itu mudah.
jgn susahkan islam itu.
agar kita mudah menyampaikannya.
agar mudah mereka menerimanya.
tapi jangan ambil mudah.
kerana ilmu islam itu luas.
perlu untuk kita selami dan dalami.

ok kita ke scene yang agak tidak skema seperti di atas.
sebab tu la tajuk entry ini agak pelik.
heheheh. monyet itu baik?

nak tau sal apa? sebab ada sekor monyet berkeliaran di tempat program aku tuh.
amat jinak. dan tidak takut ngan manusia.
pertama kali aku pegang monyet.
selama ni tgk dari jauh sahaja.
subhanallah. maha suci Allah.
sungguh aku seronok tengok telatah monyet tersebut.
bagai monyet peliharaan. siap2 tidur kat pangkuan muslimah lagi. (aku tak sempat nak snap gambar yg ini)
moh kita layan telatah monyet tersebut:

tengah makan kuih-- roti sandwich dan kuih pulut.

terima kasih ustaz. hehehe. nyam2.

tgh memburu ulat buluh. dia makan ngan lahap sekali.

fuhhh..lega..garu kat sini..pastu kat belakang pulak ye. ehehhe.

ok..last skali. bersama tuan blog yg ensem. hehehe.(monyet tu malu tgk kamera,takut kamu ngorat dia)

macam2 telatah si monyet itu.
nasib tak buat aksi sarkas. mau terkeluar segala ketawa buruk aku tu.
hehehhe. kover2 line. nanti saham jatuh.

pas layan monyet. kami ramai2 mandi sungai. pergh..best siot.
lama tak jumppa sungai. tak sempat snap gambor.
dah main air. tak ingat dah gambar2 ne. hehhee.

bermain air dengan sahabat program yg lain.
aku baru kenal mereka sehari lebih, sebilangan peserta.
tapi ukhwah terjalin begitu cepat.
seperti kenal sudah lama.
itu lah indah ukhwah islamiyah.
didasari dengan aqidah islamiyah.

terima kasih kepada semua peserta.
banyak beri tunjuk ajar kepada diri aku yg suka merapu ini.
kepada pegawai pusat islam.terima kasih percaya pada aku yg sekejap2 mereng ini.

insyaAllah. selagi nyawa masih dikandung badan.
akan ku abdi pada agama dan jalan-MU ya RABB.

syukran.jazakallah khair jaza.
wslm.


.the end.

9 comments:

Dzulfikri zulkiflE said...

bro,yg gamba laz tuh mane 1 monyet? hehe..guraw2...upsi ek,dkat ngn tmpt aku..huhu

handhalah ibnu kamil said...

huk aloh...

belajo sampai tingkatan berapo ne?
monyet ngan manusio tok kenal?

hahaha.

dekat?ang duk mano?

DaMiA BatRiSyA said...

abuuu...aku ada pglmn dgn monyett..bukan sikit tp bykk tauu..dulu aku bela monyett,empat ekot,tp bukan sekaligus,sekor2 laa..monyet ney dia pndi tauuu n kenal dia pnya tn. aku ingt lg...ms kecik2 ada dak2 nakal kcu aku tauu..pastu..monyet aku berbunyi2 marah kan dorg..kalau dekat mang dorg kena gigir laaa..romantik kann?? kisah aku dgn monyettt???heheh nama dia "over"

DaMiA BatRiSyA said...

satu g kan aku nk gtww kann..aku tk pndiii arr nk folooww blogg ko abu..huhu sedeh akuu..

a.b geldofg said...

ilmu ada di mana2..tmasuk juga dgn si monyek tu

Dzulfikri zulkiflE said...

bkn x knal bro,tp cam srupe je..hehe..

aku kat kole kubu..dkat je tuh ngn upsi..

handhalah ibnu kamil said...

su : ye ke? bestnya. kawan ngan monyet. nak sekor. heheh.

tekan je kat folower tu.

uncle ab : memang betul. bukan monyek. tapi monyet. hehehe.

dzul : alangkah kurang gula betul ang kata serupa. hak3.

oo.kat kuala kubu yer..dekat jer la tu. kalau mai bagitau la..

buleh ko belanja aku minum. hahha.

penjenayah.merah.jambu. said...

dulu kecik2 aku siap rayu kat ibu aku tolonglah belikan uyah sekor monyet!
ceh..smpai skang aku tak dpt..aku suke tgok muke tak bersalah dorang..ensem gilaaaa

handhalah ibnu kamil said...

huk?

ko pi je kat tempat ni.
culik sekor.
jinak2 weh

mereka memang ensem.
cantik.
dan mengada. hak3

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,