Saturday, March 7, 2009

+hari ini aku amat penat !+

huh! jam di dashboard menunjuk 6:56 petang. jari jemari aku ni baru rasa nak mengetuk dan menampar papan kekunci keyboard ni.

cadangnya ingin menulis entry berkaitan pidato antarabangsa yang berlangsung semalam, tapi kawan aku si fawiz dan cerita lam blog dia, malas pulak aku ingin mengetuk papan kekuci dengan benda yang sama!

aku ingin cakap hari ini aku amat penat! tak seperti sabtu-sabtu yang biasa. mungkin kalori aku terbakar lebih hari ni.

ia bermula semalam selepas balik dari PICC, waktu tu mata aku dah menjerit2 nak tidor, lebih kurang macam ni la...

anak mata : wei....aku ngantuk, aku nak tidoooo....
aku : shadap you....aku nak wat asigment sket lagi ni!

maka pada ke esokan harinya (sabtu) maka aku bangun dengan lemahnya, akibat dari tidur lewat semalam. oleh sebab ada kewajipan yang perlu untuk aku tunaikan, maka aku pergi ke bilik air, cuci muka, gosok gigi, n then amik wudhuk... pastu ngadap tuhan jap. (uhuk!alim pulak ko abu...).

maka pagi itu sekali lagi aku bermolog dalaman, aku rasa nafsu dan syaitan tengah berusaha menggoda dan menjebak aku ke lembah kemalasan sekali lagi.... oh tidakk!!!

nafsu a.k.a syaitan : weiii..ko penat, tak yah la pi kelas pengurusan ko kurikulum.
aku : mana boleh...aku kena pegi, kalau aku escape kelas, nanti anak murid aku escape kelas jgn marah pulak!
nafsu a.k.a syaitan : ala, ko bukan pernah ponteng kelas pun, sekali jeeee....
aku : ye tak ye jgak kan? (mula dah termakan hasutan).... bukan efect pointer pun, at least tiga kali tak dtg baru tak boleh amik exm!
nafsu a.k.a syaitan : tau pun, jadi tidur la balik..... best oo, tido pas subuh ni....
aku : errmmmm.... eh! tak bolehhhhhhhh!!! hari ni kawan aku si ataulah dan fini pnya program, bridget bomba, tak kan aku tak datang. kecik ati diorang nanti...aku kena datang jga kelas..tak elok ponteng.!

maka aku berjaya jga melawan nafsu aku pagi tadi, maka aku bangkit, amik perkakas mandi, n then mandi dan bersiap dengan jayanya! segar sedikit, tapi aku masih penat, mata masih ingin tertutup! ya ALLAH, kuatkanlah hambamu ni untuk pergi menuntut ilmu....(buat2 muka inoncent..)

program sahabat aku berjalan dengan jayanya, nasib aku tak boring, best jgak program ngan bomba tu.. sempat jga la aku main alat pemadam api serbuk tu... yang selama ini aku ingatkan perhiasan kat sekolah2 dan universiti! hehehehe.....(bakal ckg yang teruk!)

lepas program tu tiba pulak satu masalah, batin aku meronta2 inginkan rehat..... tapi lepas program tu aku ada kelas silat gayong! adoooiiii... lagi la kuat batin aku meronta2 minta simpati...

batin : weehhhh...tuan badan..pulang la weiiii...... tidorrr!
aku : mana boleh! aku kena pi jgak silat, kalau tak tertinggal pelajaran la aku!
batin : alahai nasib badan...... mati la kena dera pas ni...huhuhuh.

kebetulan hari ni redup, lega sikit hati aku, kalau tak ari-ari besilat tengah-tengah panas, azab ooo.... tapi ingatkan hujan sampai ke petang, rupanya panas di tengah hari, aku pun tak tau la kenapa cikgu silat aku pada hari tu, agak garang.... aduhai, kena teruk lagi la aku hari ni... memang punnnn... aku telah dijatuhkan dua kali, dan punggung aku rasa sakit..adooiii..... sabau je la.. nak pandai.. kena la terima..ye kan?

lepas abis kelas aku bermonolog lagi...

aku : sabau ye, pas ni kita balik kita tidur.. boleh kan?
batin : ye la..aku dah terseksa dah ni.. penat gila.. cpat2 sket pulang...
aku : ye la.... nak balik la ni...hehehe.

sampai je kat bilik, aku solat zohor, dan terus aku landingkan badanku ke tilam yang empuk di kolej kediaman aku tu...perghhh..nikmat siot tidorr... sampai makan pun aku dah tak kesah, sebab keutamaan aku waktu itu adalah tidorrr.....

tengah syok2 tidur, tiba2 aku dengar suara orang perempuan menyanyi... seram jugak.. aku bangun la.. rupa2 nye HP aku berbunyik.. dalam hati aku berkata, sejak bila pulak aku pnya alarm tone bunyik lagu neh!???

aku tengok jam..alamak dah Jam 6 petang... nenoooooong x 4... aku belum semyang asar.. terus aku bangun dah menunaikan kewajipan.. hehehe, takut terlajak wehhh... pastu badan aku rasa ringan macam kapas, lenguh-lenguh semua hilang... apa lagi ngadap laptop kesayangan aku la...

fuuhhhhh.... sungguh. hari ini aku amat penat... kesian jiwa dan raga aku neh.... tapi dah terubat dah,, aku janji yerkkk. tak buat lagi, kalau aku buat lagi.. padan muka la yer abu!! hahaha.



.the end.

2 comments:

AHMADSUFI6177 said...

hehe... nasib kau la abu.. xpelah... perjuangan dalam pelajaran... hehe...

handhalah ibnu kamil said...

nasib badan.........

ang bajor mana erk?

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,