Thursday, May 14, 2009

+setelah sekian lama. mesti kamu rindu sama aku kan?+

Assalamualaikum.

dah berapa hari aku tak tulis blog ya?
rasa mcam skill penulisan aku dah menurun.
tahap naga nak teberanak.
MySpace

dalam kesempitan waktu.
aku kira.
aku nak mencuri sedikit masa.

memberi alasan.
dan kenapa.
serta apakah?
MySpace

yang menyebabkan.
blog aku bersawang,
dan berlalang.
shuhh..pi main jauh2 la binatang semua!
semak je kat blog aku.

huh.
sekian lama.!!

dan perkiraan aku.
kamu semua rindu sama aku kan?(ayat perasan)
hehehe.
MySpace

aku sebenarnya,
pergi menuntut ilmu.
kala.
semua mahasiswa lain.
bercuti dan mengabis waktu bersama keluarga.
stop2. ayat diatas terlalu skema.
sekejap ya,
nak betulkan skrew jap..

oh oke.
aku rasa mcm lutut aku nak tercabut saja.
tapi kerana ilmu.

aku kira.
aku perlu bekorban.

ssh itu datang dulu.
baru kemanisan itu menyusul kemudian.

betul kan?


8-11 mei.
aku menuntut ilmu.
di taman2 orang yang arif.
banyak mengajar aku.
erti ssh dan payah.
erti perjuangan.
erti hidup.
dan apa tujuan kita dijadikan di dunia ini.
alhamdulillah.
mazmumah aku dibakar satu persatu.

12-14 mei
juga pergi menuntut ilmu.
di sebuah resort yg indah.
alhamdulillah.
aku pergi utk mengorek rahsia.
ilmu duniawi.
dan ukhrawi.
utk membentuk diri.
menjadi pemimpin sejati.
yang di hormati.
yg di segani.
supaya aku boleh berbakti.
kepada sahabat2 aku di sini.
dan insyaAllah.
akan ku amalkan.
dan tanam serta pasak.
segala pesanan dan nasihat.
mereka di sana.
ALLAHUAKBAR!!

dan esok.
dari 15-19 mei.
aku akan berangkat lagi.
ke bumi ilmu.
tempat melahirkan para ilmuan.
aku kira.
bumi universiti teknologi malaysia.
utk mengajar aku ilmu.
mebina kemahiran insaniah.
pertandingan debat integriti bermula.
mungki peranan aku sekdar picisan.
atau melukut di tepi gantang.
namun akan ku beri yg terbaik.
utk mereka g memberi kepercayaan.
dan aku kira.
ini kali pertama.
aku mewakili universiti aku yg tercinta ini.
doakan aku ya semua.

sory mory.
jika aku menulis dalam keadaan yg amat skema.
ntah.
aku tak tahu kenapa.
kepala otak berat kot!
hehehe.

sekian sahaja.
coretan.
dan kongsian pengalaman.

dan lepas ni.
aku macam nak pi berubat plak.
utk betulkan saraf2 dan otot aku.
yg tak berenti2 bekerja.

doakan aku ya semua.
sekian saja.

p/s: sempat menjeling ke folower. baru 3 bln lebih berbloging. dah 54 folower aku rupanya.


.the end.

5 comments:

neem said...

kongsi la ilmu2 tu di blog ini..

handhalah ibnu kamil said...

insyaAllah.

nanti abu tuliskan ya.
mana yg bleh di kongsi.

a.b geldofg said...

mcm manalah agaknya rupa naga nak branak...ada mirip2 ko?

hehehehe

en_me said...

salamm pagi jumaat abang meor ittewww..

~fara busyuk~ said...

abuuuuuuuuuuuuuu...
gud luck debat..hehe..
(pdhal xtau abu pegi ke x..)
hehe~

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,