Wednesday, May 20, 2009

+bangau oh bangau+


eheemm.
hari ni.
aku nak ajar korang nyanyi.
jom kita nyanyi lagu bangau sama2.

ok yer.
nyanyi.
siapa tak nyanyi.
nanti mulut dia berbuih2.
hehehehe.

bangau oh bangau,
kenapa engaku kurus,
macam mana aku tak kurus,
ikan tak nak timbul,

ikan oh ikan,
kenapa engaku tak nak timbul,
macam mana aku nak timbul,
rumput panjang sangat

rumput oh rumput.
kenapa engkau panjang sangat.
mcam mana aku tak panjang.
kerbau tak makan aku.

bla2..bla2..(sambung sendirik lagu dia ya!)

haiii...
aku dah mula mendapat.
sindrom acute lazyness typing(SALT).
hahaha.
peduli hapa aku typing erorr.
jadi korang nyanyi sendiri sambungan dia ya.

apa yg aku nak sampaikan ialah.
di sebalik lagu bangau ini.
yang sungguh very the tidak bagus.

sebagai bakal cikgu.
yg akan mendidik anak bangsa.
cewah.
aku menyeru.
agar boikot lagu ini.

takde la.
saja bergurau.
cma nak bgtau.
lagu ni tak berapa baguih.
utk dinyanyikan di tadika.
mahupun di taska.
ataupun PASTI.

falsafahnya sunggh tak bagus.
kalau korang analisis betul2.
lagu tu.
dari awal sampai akhir.
suka menyalahkan orang.
suka menunding jari.
suka carik kesalahan orang.

yang kat batang hidung sendirik tak nampak!
ye tak?

jadi jangan lah "MEMBANGAU" orang lain..
takut2 kita jadi "BANGAU".
ye tak?

sekian sahaja.
bebelan.
dan nasihat utk diri sendiri.

jom sebut ramai2..

"JANGAN MEMBANGAU!"

p/s : aku belajar benda ni tika aku berkursus. nak kongsi sikit sama kamu semua!

.the end.

9 comments:

dotblogspotdotkom said...

biasa la.....1 jari menunjuk ke arah org.....3 jari kearah sendiri....

1 jari lagi...?....kearah penulis blog nih....muwakakaka

gurau je.....

handhalah ibnu kamil said...

oit pakcik.

lallala.
aku terima dengan hati terbuka.
mmg itu manusia kan?

alang said...

Bro. Lagu ni sesuai dinyanyikan zaman dulu kala saja. Lagu ni patut diupdate menjadi ikan bukan tak mahu timbul kerana rumput panjang, tapi dah mampus dek kerana sisa toksik dan tumpahan minyak. :)

handhalah ibnu kamil said...

hehehe.

bagus jgak tu.
ko mmg pencinta alam!

penjenayah.merah.jambu. said...

baiklah,saya tak akan membangau.
kih2..
sinis ni,.

+fALl fOr yA+ said...

yang lagu yona nie lak??
belajar kat kursus gak ek.. he3.. =p

handhalah ibnu kamil said...

penjenayah merah jambu: hehehehe.
lalala.
tak de niat nak sinis sesiapa.

jgn lah membangau!

fall for ya : lgu yuna tu lak. halwa telinga la.

ehehehe.
itu belajar kat youtube. hehehe,

alif-mikail said...

jadi badak la lagi best.. jom membadak..

handhalah ibnu kamil said...

mmg aok serupa badak.

hehehe.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,