Sunday, June 28, 2009

+serius. aku geram+

salam.

agak sentap jga kadang2 bila baca entry orang.
bila dia kata kalau buat blog.
biar kupas isu semasa.
kalau setakat nak ceritakan tentang diri,
dan diari harian.
baik tak payah.
http://emo.huhiho.com
rasa mcm nak tembak je...

tapi kan.
kadang2.
bila kita menulis ia memberi kepuasan
pada diri sendiri.

tak kira la macam mana sekalipun,
atau apa sekalipun.
yang nak ditulis.

yang penting tak kacau orang kan?
hehehe.
http://emo.huhiho.com
jom guling2.

-----::-----

ni lagi cerita manusia tak reti bahasa.
tak tau la.
kira2 manusia ini hebat.

tapi bila dah ada kat atas.
dia lupa kat rumput dia pijak.
mmg bikin orang baran kan?
kalau perangai ini macam?
http://emo.huhiho.com
gila anoying!

moga2 aku dan kawanku dijauhkan perkara ini.

kadang2 dia rasa.
"yes.segalanya aku punya"
"korang semua adalah kuli aku"
"sukahati aku la nak buat apa"
itu monolog jiwa orang tak gna kan?

ya.
aku tau.
manusia itu lemah.
dan banyak khilaf.

tu la aku tak nak orang lain.
yang aku kenal dan "sayang".
jadi begini.

dan kamu2 di luar sana.
jgn jadi sebegini yerk!

sedikit renungan buat aku, kamu dan dia.

kita hidup di dunia, bukan hidup atas stand individu. tapi kita hidup atas ukhwah dan usrah. yang membentuk jemaah. suatu kelompok manusia yang inginkan keselamatan dan kasih sayang di dunia dan akhirat. bukan untuk meninggi diri dan menekan yang lain. kerana itu hanya pinjaman sementara. dan ingat, itu juga adalah ujian buat diri kita. kerana akan di tanya di akhirat kelak!

jom doa ramai2!

aku mohon maaf.
jika ada yang sentap.
aku gurau2 saja.
lalalalalala.
http://emo.huhiho.com
jom menari berdansa!

p/s : doa itu jgn lpa hafal yer!

.the end.

14 comments:

a.b geldofg said...

hidup ni indah...seindah krtun2 kat entry2 ko ni

handhalah ibnu kamil said...

yes.

uncle ab.
lama dah tak komen kat sini.

rindu.

mmg hidup itu indah.
tapi ramai manusia yang merosakkannya.

adei..geram!

CikGu_MaN said...

stuju ngn kata ko...
tulis pape pon x kisah..
janji kita puas

a i n e y h said...

haha!jd bu ko annoyed bc blog aku?
hahahaha..

ain fathihah said...

haha..

abu tgh geram..

mg x comel la abu..

F.Aminurrashidd said...

selain kupas isu semasa, kita kena kupas hidup seharian kita, agar, kita tahu apa yang kita telah buat untuk sekian hari.. dan boleh dijadikan hiburan/teladan/iktibar bla bla bla (sila pilih satu) untuk orang lain.. ahahahakz.

noorlara said...

kalau hidup berpandukan Al Quran dan Sunnah Nabi Insyaallah segalanya akan selamat

paan said...

hohohohoho

Adi Muslim (I LOVE ISLAM) said...

blog kite so suke atila nak tulis ape kan..

lain orang lain minat..

lain orang lain care penulisannye barula best...

ni x... mandai2 jer menetapkan care penulisan yang patut n x patut...

ngat ade exam ke??

NO WAY!!!

GilaUsahawanDotCom said...

Mereka ada pendapat masing-masing. Itulah manusia.

Yang penting kita buat apa yang kita hendak buat. Bukan buat apa yang orang lain hendak kita buat, yang akhirnya kita tak terbuat.

So,.. buat bodo ajelah komen orang lain tu..

fifie said...

abuuuuuuuuu..sape org yg ko 'sayang' 2,aku kew lallalalaaa.. ;p

joegrimjow said...

org berblog cam cam

xley nak soh org follow kite
slagi kite buat pekara btol
truskan ajeee

handhalah ibnu kamil said...

ya betul kesemuanya.

syukran!

vidadarisakura said...

alaa..
diorang buat entry camtu sebab teda idea suda maw tulis apa.hee


rilek2 jak.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,