Tuesday, December 8, 2009

+palestin tak pernah gentar+

assalamualaikum..

Alhamdulillah. tiba-tiba tangan ini teringin untuk mencoretkan sesuatu di sini. selepas entri berkenaan baktisiswa yang aku taip terpadam macam tu saja. oleh itu aku tidak mau menulis tentang baktisiswa tersebut. lebih baik aku tuliskan berkenaan dengan buku yang baru saja aku habiskan. tajuk buku tersebut ialaha "paletin tak pernah gentar" nukilan Zulkifli Mohamad Al-Bakri dan Fatimah Syarha Mohd Nordin. penulis buku yang sering menulis untuk menyedarkan masyarakat. sebagai contoh buku "syabab musafir kasih" yang ditulis oleh Fatimah Syarha, yang banyak memberi kesedaran kepada pembaca tentang peri penting ilmu dan didikan kepada anak-anak.

sehelai demi sehelai aku belek buku ini, hati aku terus kuat ingin membaca. dimulakan penceritaan dengan pembongkaran rancangan yahudi keatas umat manusia dan protokol-protokol yahudi yang amat membimbangkan. kemudian diceritakan berkenaan dengan perancangan rapi yahudi untuk menghapuskan manusia dan menjadikan manusia yang bukan berbangsa yahudi sebgai alat atau tunggangan dalam keadaan yang halus dan rapi. sehinggakan ramai yang tidak sedar. aku terkedu. tak terkata. yahudi terlalu bijak. mungkin itu anugerah Allah kepada mereka. tetapi dalam bijak mereka angkuh,takbur, sombong!!

kemudian diceritakan juga bagaimana negara israel itu terbentuk dan konspirasi bagaimana terbentuknya negara israel. amerika menjadi tunggangan israel untuk melunaskan misi busuk yahudi tersebut. dengan menggunakan kuasa veto yang ada untuk membatalkan segala resolusi yang dikeluarkan oleh PBB untuk menghalang israel! bagaimana israel menyusun strategi untuk merekrut orang yang bekerja dengannya, dan orang-orang ini terdiri daripada golongan bijak. bermula dengan memasukkan pelajar ke kelab rottery, kemudian di naikkan kepada lion club, seterusnya freemason dan iluminati yang berada pada tahap tertinggi.

aku belek lagi, kemudian dinyatakan perbandingan mengapa israel itu nampak hebatnya. jika diikutkan disbahnya, 1 orang israel sama dengan 100 orang islam di muka bumi ini. tapi jika dilihat kepada kemajuan dan penguasaan ilmu, 1 orang israel sama dengan beratus2 orang islam. betapa tertinggalnya orang islam. kadar celik huruf pulak, dalam kalangan negara yang majoriti islam hanya 40% sedangkan di negara barat kadar celik huruf adalah 96%. sungguh jauh bedanya. aku terkedu. sedih melihat bangsa dan agamaku! dalam hati aku terdetik. aku ingin menjadi penyumbang kepada kenaikan peratus umat islam yang celik huruf! kemudian di senaraikan intelektual yahudi yang memegang kuasa ekonomi dunia, yang menyebabkan mereka mampu untuk memperkudakan siapa saja!

aku belek hingga ke bahagian tengah buku, diletakkan gambar-gambar mangsa kekejaman israel, kanak-kanak, orang tua, wanita, semua berada dalam keadaan yang mengerikan dan menyayat hati. aku tiba-tiba sebak, mengalir air panas. macam mana aku boleh riang ria di sini. sedangkan sahabatku disana menderita. rasa benci membuak2 dalam diri terhadap yahudi. tapi aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan. dan aku takut aku dipersoalkan kerana itu di akhirat kelak!

buku ini, banyak memberi info baru berkenaan yahudi yang aku tak tahu. tentag perancangan mereka dan sebagainya. jadi aku sarankan kepada anda yang membaca untuk membeli buku ini dan baca. tak rugi!

aku ingin bertanya, perasan tak sejak kebelakangan ini berita berkenaan kekejaman zionis ini dah jarang-jarang di dengari di TV? jawapan nya mudah, inilah kuasa yahudi, apabila mereka mengawal media dunia, mereka sekat berita, konon2nya Obama itu telah melunaskan janji2nya. sehingga layak diberi bobel keamanan! sedangkan rakyat palestin hari2 menangis derita dek kekejaman mereka!

ya Allah selamatkan lah saudaraku di palestin.
selamatkanlah tanah palestin yang diwakafkan kepada umat islam!

apa tindakan kita?
fikir2kan!

1 comment:

syahir Mohamad said...

salam..
nak pinjam..hhheheh..
14 hrbln ni ulang tahun hamas.. nak kongsi sikit, org islam yg paling kuat adalah org yg semakin hampir dgn al aqsa..huhuu

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,