Monday, December 21, 2009

+alahai si bongsu, manja sungguh kamu+

assalamualaikum.

bongsu itu selalunya seronok. dan bongsu itu selalu diberi perhatian. jarang-jarang si bongsu itu di marah atau tidak di penuhi pemintaannya. dan aku bukan si bongsu. tapi si tengah. yang seimbang. tak lebih dan tak kurang.

tapi 2 hari yang lepas aku dapat si bongsu. sungguh berlainan si bongsu kali ini. ingin bermanja-manja dengan aku. sehingga sakit-sakit aku dibuatnya. tidur malam pun tak boleh. nak makan pun tak selera. semua kerana kau bongsu. alahai bongsu, suka betul kau bermanja-manja dengan aku.

kau tak tau ke, sabtu dan ahad waktu bercuti. jadi permintaan kau aku tak boleh aku tunaikan. semua tempat-tempat kera-ja-an tutup la bongsu. jadi kau terus seksa aku. sakit la bongsu. kau duduk diam-diam boleh? hari isnin aku tunaikan permintaan kau boleh?

~maka aku merana 2 hari kerana si bongsu (sila simpati. hehehe.)~

:::::::::::::::::::::::: :: ::::::::::::::::::::::::

watak :

bongsu ( gigi bongsu yang baru tumbuh 2 hari)
aku ( tuan punya badan, anak encik kamil dan puan Rusnah.)

selama ni aku tak percaya kata orang, yang bila gigi bongsu ni tumbuh, rasa sakitnya amatlah sangat. tapi bila dah kena. rasa seperti "padan muka aku".

hari ini baru aku rasa seperti ingin menulis. selepas pergi ke klinik tg. malim. (yang menyebabkan aku tunggu berjam2, sekadar utk cek dan ambil ubat..~sigh~) utk mendapatkan ubat utk si bongsu. rasa kurang sedikit. si bongsu tak berapa nak meragam.

~mungkin ini tanda Allah sayang aku. DIA nak uji lah tu, kita sabar atau tidak, ini baru sikit, sakit mati lagi azab~

ya Allah,
terima kasih atas ujian mu.
kerana sakit si bongsu,
aku lebih awal menghadapMU.
kerana KAU beri sakit ini,
aku rasa terlalu kuat kebergantungan aku kepadaMU.
aku bersyukur dan berterima kasih atas peringatanMU.
kerana aku seperti hambaMU yang lain.
selalu leka dan turun naik imanku.
moga aku terus kekal begini,
tika sakit atau tidak.
moga-moga KAU sering menegur aku.
syukran :)

~wslm~

No comments:

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,