Tuesday, October 6, 2009

+seronok juga sekali sekala jadi superhero+

dulu waktu budak-budak. sering sahaja berangan nak jadi superhero. suka sangan berlakon lagak superhero kesayangan. kadang-kadang sampai mimpi pun ada. berangan tak sedar diri. ingat balik rasa lucu la pulak. tapi masa itu tak berulang lagi. yang lepas, tak boleh nak ulang kembali. sekdar memori sahaja yang terpahat. ingat sambil senyum macam orang tak siuman. hahaha.

pada waktu itu tidak ada apa dalam fikiran. hanya ingat nak main. sampai ke kadang menyusahkan mak ayah. selalu buat mereka risau. bila kena marah, mula lah merajuk tak tentu pasal. hahaha. sungguh indah...

tapi bila dah besar. rasa macam nak jadi macam dulu bila ingat2 balik. hehehe. tu la manusia tak pernah nak bersyukur kan? apa yang tak ada sering di pinta2, tapi bila dah ada.... nak tengok pun tak mau..huh! manusia2.

opss...telebih mukaddimah la pulak... sekadar nak berceloteh berkaitan dengan makmal kaunseling kelompok yang ku lakukan petang tadi bersama rankan. seringkali kami bermain2 dalam makmal. lagak seperti kanak-kanak. bukan apa. sekadar untuk merasa jiwa kanak-kanak dan jiwa pelajar sekolah kembali, agar senang untuk melaksanakan modul yang kami cipta dengan izin-Nya untuk pelajar di sekolah kelak. aktiviti yang dijalankan oleh sahabatku khairul telah mengimbau kisah di zaman silam. tatkala hingus ku masih belum kering. hehehe. jom tengok apa yang aku buat di dalam makmal...

sila senyum dan diam2 sahaja ok?


aktiviti tutup mata sambil bawa guli...sian kena buli...


oo..yeeahh..naruto datang...kagebunshin...hahaha.


ni kalau goku tengok..komform dia nangis. punya la burokk...ngeh3x...


ni aku tak tau....bf puca katanya..ala katun ninja tu.. hahaha.


doremon..tolong aku. kata nobita (sila buat muka desprate...)


hero malaya..apakah??


psst : entri ini tidak serius. sekadar nak berkongsi bersama kamu. jadi jangan ambil serius.
pssst : sila ambil yang tersirat. yang tersurat letak tepi.
pssssst : ini lah yang akan jadi kalau budak kaunseling masuk makmal.
psssssssst : tiba2 rasa macam nak jadi herooo.....

sekian sahaja.

mahk88 7 oktober 2.29 pagi

6 comments:

oranglidi said...

superhero macam zaman sahabat best jugak.

xpun superhero mcm salahuddin ayubi. power tuh!

handhalah ibnu kamil said...

betul tu.

baru selesai baca sejarah tentag perjuangan beliau.

fuhhh..
kagum!

Pemadam Baru said...

alolo abu..cute nye engko...

tiq said...

salam...stuju ngn org lidi...hehe..
mmg power...bwu je g melawat kubu salahuddin al-ayubi kt kaherah neyh...mmg terasa ah...dptkah kta mnjadi sepower beliau?? sme2 mntapkan diri...=)

NotA HaTi SeOraNg LeLaKi said...

Salam.. takde gambar kau pun. nak juga tengok superhero ABU.. heheh.. kalau kita dapat jadi hero untk diri kita pun sudah memadai. Tapi manusai selalu silap. Sentiasa ingin menjadi hero pada org lain tapi lupa pada diri sendiri. fikir2kan..hehehhe

handhalah ibnu kamil said...

pemadam baru : ye ke? tima kasih,

tiq : moga2 kita berjaya jadi seperti beliau.


abg syair : ada la, gambar last. sya la tu. ada betulnya apa yang abg cakap. tapi alangkah puas rasa jiwa jika mampu tolong orang lain dan lihat orang lain senyum gembira.

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,