Tuesday, October 20, 2009

+apa orang kata? lomo on?+

ku berkenalan dengan gadget ini beberapa bulan yang lepas. setelah bersiar2 sambil membawa popcorn ke laman sesawang di alam maya yang maha luas tanpa sempadan ini.(tdk ada pulak yang nak rebut sempadan kan) ku terhenti di blog abdul fatah. beliau ada juga bau2 bacang dengan aku. tapi tak tahu sejauh mana kebenaran kebauan bacangan itu. ah...perdulikan. bukan itu yang ingin kita bincangkan pada hari ini.

ku masih dalam proses godek2 gadget ini. amat klasik. jika tidak di jaga dengan betul, mungkin adik-adik kamu di rumah menyangka ia adalah barang mainan yang boleh direndam di dalam mesin basuh atau baldi berisi penuh air. kamera ini betul2 ringan, dan seperti mainan designya. ku juga dalam perancangan utk mengoder gadget ini di laman2 sesawang yang menjual gadget ini, kerana menurut kajian yang aku lakukan dengan bertanya kepada kawan-kawan, gadget ini amat sukar untuk dijumpai di kedai-kedai kamera,mahupun di pasar-pasar malam atau kedai ah kiong. kerana hanya yang betul2 minat saja yang akan beli, sebab penggunaanya amatlah manual dan klasikas. namun ku jatuh hati akan kecantikan dan keunikan serata ke kalsikas gadget ini.(maklumlah retro).

kamu doa2kanlah aku ada rezki lebih. nak beli DSLR, tak mampu. kamera lomo ini pun oke. dah la cantik, klasik, nilai estiteka pun tinggi.(apekah?) nanti kalau ada rezki. aku upload gambar2 yang ku tangkap guna kamera lomo ni yer. ku ulang sekali lagi. itupun jika Allah izinkan. maka doa2kanlah yer. (muka budget minta sponser)


psst : kalau nak tahu lebih tentang kamera ini. boleh lepak kat laman ini.link.

sekian.

mahk88
3.03 pagi
21 oktober

9 comments:

ninim said...

aku nak jugak...

Abdul.Fatah.Firdaus said...

fullaweyh. haha. dah beli. mana beli? berapa harga. holga cool. ;)

eh, kita ada bau bau bacang eh?
tak pernah tahu pun. hm

handhalah ibnu kamil said...

aini :
nak pi beli sendirik.

fatah :
dalam perancangan. tengah survey2 mana yang terbaik.
ada cadangan?

holga mmg cool. ia milik kawan ku. kongsi minat yang sama.

kita bau2 bacang darah seagama. ish. itu pun nak kena bagi tau ke?hehehe.

Pemadam Baru said...

abu...jgn lupe amek gambar aku gune lomo kau..hahah...


jager2..kang adik ko rendam dalam kolam lomo kau..hahah

Abdul.Fatah.Firdaus said...

nak beli lomo, tengok bajet. ;)
try bukak lomokidsshop.blogspot.
macam2 ada.

ohhhh. cesh.

handhalah ibnu kamil said...

temah :
boleh2 aku nak jadikan ko model lomo. ko kan pandai buat "angel kurus"

mesti cantik . hahaha.

fatah :
dah survey tadi. budget boleh tahan. tengah tengok2 mana yang berkenan. rasanya macam mau bercinta dengan diana la,
hehehe.

handhalah ibnu kamil said...

temah :
boleh2 aku nak jadikan ko model lomo. ko kan pandai buat "angel kurus"

mesti cantik . hahaha.

fatah :
dah survey tadi. budget boleh tahan. tengah tengok2 mana yang berkenan. rasanya macam mau bercinta dengan diana la,
hehehe.

kaiy said...

eii abu

pesal klasik smacam bende ni?

kaiy said...

eii abu

pesal klasik smacam bende ni?

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,