Thursday, July 9, 2009

+bersawang + cerita dulu2 = sengal!+

salam.

hurmmm.
mereka kata blog aku bersawang.
yer ke?
mungkin kerana dah seminggu tak berhapdate.
aku cba jga cari sawangnya,
tapi tak jumpa.
lalalalala.

huh!
sory yer.
im very busy.

minggu ni ada program minggu mesra mahasiswa.
kalau ikutkan,
mmg banyak yang nak aku coretkan.
tapi sibuk2.

im just a newbie,
so, kena buat kerja banyak sket,
kena belajar lebih sket dalam bidang pengurusan.

ok encik pawiz.
aku update yer.
hehehe.

------------::-------------

nak cerita apa yer?

mungkin pengalaman seorang budak comel ketika dulu2.

peristiwa berlaku ketika budak comel itu berada di tingkatan 3.
apabila kawan2 skepalanya membuat prank yang amat kurang hajar.
akibat daripada si comel ini selalu membuat prank secara tiba2 kepada kawannya.
(si comel mmg hebat dalam operasi prank mengejut!)
dan ini merupakan misi balas dendam.
kwan2 si comel yang tak comel kepada si comel.

huh!
sungguh tak comel perangai kawan2 si comel itu!

pada sebuah waktu rehat yang indah.
datang la seorang sahabat si comel yang muka ala2 M.J sebelum buat pembedahan plastik,
dengan muka penuh yakin berkata pada si comel,

M.J sebelum bedah : weh comel,
comel : apa?

M.J sebelum bedah : Ada awek nak jumpa ko la, awek yang selau ko ushar tu,
comel : ye ke? jgn ko nak prank aku la di hari jumaat yang mulia ni.

M.J sebelum bedah : (dengan efek mata bergenang dengan air mata) sampai hati ko tak caya cakap aku, selama ni pernah ke aku tipu ko?
comel : eleh, pernah, dan amat selalu ( jwab dengan selamba,muka riak, dan takde perasaan)

M.J sebelum bedah : ye la, kalau tak caye, ni buktinya. (sambil hulur kertas.)
comel : apa dia ni?

.....2 minit selepas itu.....

comel : oke, aku percaya, sbb ni tulisan dia.
M.J sebelum bedah : dah, pegi la, dia tunggu kat kelas.

setelah si comel sampai kat kelas.

comel : errr...Assalamualaikum.
si cantik : Waalaikumussalam. ye?

comel : err...awak....nak....jumpa...saye ke? ( damn! time ni lidah si comel jadi kaku!)
si cantik : hurrmm? saye nak jumpa awak?

comel : yer... tu awak tulis kat surat....ni suratnya.
si cantik : hahahahahaha. keh3....(mengilai mcam hantu)

comel : erk.....

-------------::--------------


pada ketika itu si comel merasakan maruah dia tercalar.
si comel merasakan dirinya di permainkan.
tiba2, si comel memandang di sisi tingkap kelas.
kawan2 si comel tengah mengintai dengan penuh khusyuk,
dan secara berjemaah tengah keawakan si comel.

si comel rasa macam nak maki je,
tapi si comel telah di didik dengan baik oleh ibu bapa,
mak pesan tak baik maki orang.
jadi si comel dengan muka tak malu,
gelak sekali bersama kawan2 yang tak comel itu,
bg mengkover perasaan telah di prank oleh kawan2 yang amat kreatif itu.

dan si awek itu juga telah bersubahat sekali,
hendak memprank si comel.
sungguh kurang sopan!

si comel berhasrat utk reject saja awek tersebut dari list si comel.
tapi oleh kerana si cantik itu jga telah menyatakan hasrat beliau,
konon2 nya ingin hidup semati dengan si comel.
maka bermula lah episod cinta munyet si comel di tingkatan 3.

tapi si comel sangka panas sampai ke petang.
rupanya hujan di subuh hari.
si comel telah berpaling tadah,
kerana si ccomel merasakan tak sesuai utk bercinta.
dan si comel rasakan perjalanan hidup si comel masih panjang.

dan si comel tak nak bazirkan perasaan di waktu muda2 ini.
hohohoh.

minta maaf ya si cantik,
comel terpaksa lepaskan kau pergi,
(uweekkk)

sekian saja coretan kisah silam si comel waktu dia muda2.
moral of the story :
i. jgn ska prank orang. nanti kena kat batang hidung sendiri.
ii. setiap yang bernyawa pasti ada perasaan.
iii.waktu tingkatan 3, tak sesuai bercinta.

psst : cerita ini berdasarkan pengalaman hidup si comel ketika kecik2.


.the end.

10 comments:

neem said...

Bersawang tu apa? neem x faham cikgu!

@deyLL@ said...

bukan takat bersawang..lipas..tikus..anai2 pon ada sekali nih..hehe!!nway..tabikla..sebab still bleh cover..klu aku tuhh..menyorok lam longkang da kot.

alang said...

haha. ni la org panggil cinta monyet. :P

handhalah ibnu kamil said...

neem : bersawang tu macam awang2. hohoh.

adeyl : hehehe. takde longkang dan tempat strategik nak nyorok waktu tu.
tu la terpaksa gelak.

alang : sangat best! hehehe.

vidadarisakura said...

harap2 bukan ko la sicomel tu.haha

paan said...

comel ke ??

handhalah ibnu kamil said...

vivi : ko mmg kaki jeles.

paan : dulu2. sekarang tak. hensem. hahaha.

Abir Abhar said...

oh bersawang!!

mot-sal said...

dlm erti kata yg lain...bangas sudah...

neem said...

awang2 tu ape??

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,