Wednesday, June 30, 2010

hari lahir 22 Alhamdulillah

assalamualaikum.
hari ni genap umurku 22 tahun. ya ALLAH. makin dekat untuk aku pergi meninggalkan dunia. terkesan dengan pesanan SMS yang di hantar oleh seorang sahabat baik. aku nukilkan disini :

"hari ini hari lahirmu, hari ini bertambah usiamu, hari ini bertambah jua tanggungjawabmu, hari ini akan menjadikan dirimu lebih matang dekujian yang akan mendatang. hari ini akan menjadi saksib ketabahan dirimu mengharungi onak duri, hari ini Allah pendekkan lagi jarakmu denganNYA, semakin berkurang tempoh untuk beramal, semakin kubur mempersiap tempat untukmu, semakin bersedia malaikat maut datang menjemput, semakin dekat masa amalan dihitung dan semakin hampir haruman firdausi atau azabnya jahanam. oleh itu gunakanlah kedewasaanmu itu sebgai satu peringatan bagimu....... ~selamat hari lahir buat teman yang di ingati~(pat)"
tersentak mebaca sms tersebut. aku terdiam berfikir. aku semakin hampir. maka hari ulangtahun ini hari untuk aku muhasabah diri. perbaiki diri. agar aku sentiasa bersedia. :)

namun aku ucapkan terima kasih kepada sahabat juga ku gelar keluarga tersayang yang bersusah payah menyambutnya. walau hanya sederhana aku cukup rasa di hargai. kerana ini pertama kali aku menyambutnya sedemikian rupa. pertama kali aku memotong kek hari jadi. terima kasih atas pengalaman itu. dan mungkin ini yang pertama dan terakhir. aku tidak tahu. cuma yang ku harap hanya doa dari kalian. :)

terima kasih atas perancangan yang di lakukan.. buat adik2 jmk khar, pak din, mirul, fizan, ataulah, francis, sham, sue, bashiroh, hala, ika, fatin, zurin, lian, krishna, puteri, lyn.. terima kasih..

buat sahabat baik yang mengatur rancangan untuk menyambut hari lahir aku, azmil, ilya, epull... aku ucapkan ribuan terima kasih buat anda semua. hanya Allah yang membalas apa yang kalian lakukan. :) AKUSAYANGKAMU.

kepada semua sahabat yang mendoakan kesejahteraan di atas penambahan umurku. ku ucapkan terima kasih daun keladi. :)

beberapa gambar yang sempat di snap oleh encik azmil :) syukran akhi. ana uhibuka. :)
pak din, mirul, fizan. :)

hah. dah kena conteng, hahaha.

aku, lian, ilya.. terima kasih kawan. :)

kek hari jadi. yum. sedap... hehehe. :)

jengg... hahaha... spray2... sape punya keja lah ni.. ngeh3.

aku, mirul, lian, ilya, waheeda... :) syukran usrati... :)

last and not list... aku dan... ustazah2 di khar... hehehe... :)

mari makan daun selasih.
sekian terima kasih... hehehe. :)

sekian saja... jazakallah khair. wslm. :)

2 comments:

. said...

selamat hari lahir.
masih muda lagi.

a i n a t a s h a said...

happy belated..
makin gembira aku tengok ko bu..XD

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,