Tuesday, August 17, 2010

Ketentuan

Kita merancang yang paling baik dalam hidup.
tetapi sering perancangan itu akan berubah.

MySpace

kerana hak mutlak perancangan itu bukan pada kita.
ada yang merancang untuk kita yang lebih baik.

MySpace

maka terima lah seadanya.
jika ini kesudahannya.
adalah yang lebih baik TUHAN ingin beri.

tapi kadangkala manusia susah untuk terima.
entah kenapa.

MySpace

bersangka baik dan berlapang dadalah... :)

MySpace

itu semua ketentuan

sekian.
wslm.

7 comments:

Cik Mus said...

manusia perlu redha dengan segala ketentuan Illahi. Tak terima qada' dan qadar boleh memdatangkan kecelaruan hidup.

handhalah ibnu kamil said...

yuo. betul tu cik mus..
masalahnya tak ramai yang redho. kadang2 si penulis ni pun sama...

kalau berlaku apa2 masalah. akan mengong2 sebentar. kemudian baru cuba nak rasionalkan diri.. heee...
itulah manusia.. :)

Cik Mus said...

hee. itulah manusia, kalau dah celaru tu cepat2 stabilkan balik otak. hehe

bubu253 said...

kite hanya mampu merancang segalanya...
seterusnya berdoa dan bertawakal kepadaNya..
moga apa yang kita rancang itu menjadi realiti...
kalo ianya terjadi seperti mana kita telah merancangnya..
alhamdulillah bersyukur kepadaNya..
namun andai sebaliknya berlaku...
bersabarlah...
mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku...
(",)

+fALl fOr yA+ said...

terimalah apa yang Allah dah tentukan..
kalau fikir2 balik kan.. mmg ada hikmah kenapa Allah tentukan mcm tu..

contoh mcm kita nak outing, tapi baju semua basuh..
mesti sedih kan.. kawan2 semua keluar.. takleh ikut..

then tetiba hujan lebat tak henti2.. ada guruh2, kilat2...
dan mgkin kita mmg tak suka keadaan mcm nie.. lebih suka duduk rumah..

itulah hikmahnya.. Allah lebih tahu tentang apa yang kita perlukan.

"sesungguhnya Allah takkan membebankan hambanya dengan bebanan yang tak dpat dipikul oleh hambanya" :)

handhalah ibnu kamil said...

elle : yup . betul tu le. :)mudah2an kita tergolong dalam golongan yang bersyukur.

handhalah ibnu kamil said...

fall for ya : ALLAH tahu mana yang terbaik buat hambanya. berasabarlah. itu teman yang paling baik. :)

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,