Monday, July 22, 2013

This is Lahad Datu

Bismillahirrahmanirrahim.

Sudah 3 minggu saya di Lahad Datu. Melapor diri bertugas di SMK Terusan pada 4 Julai yang lalu. Sekolah yang baru beroperasi 3 tahun, maknanya terlalu banyak perkara yang perlu di laksanakan, " start from the scratch" orang bilang. 

sebagai orang baru, guru baru tahap serapan perlu berada dalam keadaan yang tinggi. Alhamdulillah, saya dapat rakan sekerja yang supportive, sahabat yang membantu, masalah secukup rasa, menjadikan hidup berada dalam keadaan bahagia di sini. walaupun kadangkala saya rindu akan keluarga nun jauh di sana, kawan-kawan di Hira. tetapi gagahkan juga hati, Pandai buat pilihan, maka bertanggungjawablah dengan pilihan yang ada.

ya lah, guru baru, muda dan kacak pula tu, maka saya juga tidak terkecuali dengan perasaan semangat berkobar-kobar mahu memandaikan anak bangsa, dan saya harap semangat ini sentiasa di renew dengan kecintaan saya pada anak-anak. bak kata abg bulatan gembira saya dulu, katanya kerja guru ini medan dakwah yang paling besar. manfaatkanlah! kata-kata dia selalu terngiang, ironinya kata-kata itu akan hadir ketika saya sedang bermalas-malasan mahupun bosan. huh!

setakat ini, belum lagi ada kejadian tidak di ingini berlaku, malahan tembak menembak pun tidak berlaku, saya dan kawan-kawan masih boleh makan dengan senang di kedai mamak Rumpun mahupun kedai nasi kerabu wa nasi kukus Nikmat, walaupun dalam keadaan harga ayam, harga rumah, yang semakin meningkat. tapi saya tetap bersyukur MALAYSIA MASIH AMAN, lebih-lebih lagi Lahad Datu yang popular suatu ketika dahulu. Dan saya masih bersabar menunggu kenaikan tarif elektrik pula. Yeay! nasiblah gaji guru gomen ni boleh tahan lah juga. yeay! 

saya rasa, setakat ini sahaja perkongsian saya, sepanjang saya berada di Lahad Datu, nanti kalau ada apa-apa yang menarik, saya kongsikan lagi. sebab saya yakin, akan banyak perkara yang menarik akan berlaku di sini. he he he.

ouh ya, siapa yang mahu datang ke Lahad Datu, boleh la "call me for asisstant" cewaahh.. setakat mahu belanja makan di KFC tu tiada hal lah, sebab setakat ni ayam KFC harga masih maintain. :)

Doakan saya cepat kahwin ya. k

This Is Lahad Datu. 
Yang Merindui. -Sensei-


1 comment:

Anonymous said...

Saya bakal ditempatkan di sek ini. Mohon pertolongan untuk maklumat rumah sewa di sini .kawasan perumaha mane yg paling dekat ke sekolah ye sbb saya tidak mmbawa kenderaan dr semnnjg ke sana

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,