Friday, September 23, 2011

Sudah dua Minggu

Assalamualaikum .

Sudah dua minggu kuliah bermula , dan saya sudah berada di semester 8 , semeseter untuk senior-senior kacak lapuk macam saya menghabiskan waktu-waktu terakhir di universiti , sebelum melangkah ke alam pekerjaan , itupun jika panjang umur. 

Maka saya pasti , zaman universiti ini akan saya rindui , kerana waktu sebegini tidak akan berulang dua tiga kali. kahwin pun sekali je tau . waktu-waktu saya sibukkan diri seperti selalu akan berlalu , mungkin lepas ini akan sibuk dengan perkara lain pula , ya lah , kawan-kawan saya pun dah ramai yang mendirikan rumah tangga. saya? entah bila . berak canggung makan tanggung. jadi mungkin tunggu setahun dua lagi . MUNGKINlah. 

blog ni dah jadi macam diari saya , biarlah . lepas 10 tahun lagi , saya akan gelak-gelak baca apa yang saya tulis , itupun kalau saya hidup lagi . mudah-mudahan , Allah panjangkan umur kita untuk beribadah . ^_^ .

Saya ingin kongsikan sesuatu buat sahabat semua sebelum saya menutup penulisan merapu saya ni . mari renungkan terjemahan dari surah as saff ayat 3 :

amat besar kebencian disis Allah , apabila kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya .  
Grievously odius is it in the sight of Allah that ye say that which ye do not

maka berhati-hati dalam berkata , takut-takut nanti kita akan di hisab akibat dari kata-kata kita . selamat beramal ! jazakallah khair . wassalam !

No comments:

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,