Friday, August 14, 2009

+mungkin kejadian ini menyebabkan ada yang rasa dia ditembak di bahagian jantung+

assalamualaikum.

moga-moga kita dijauhkan dari hasutan syaitan yang direjam.

satu kejadian telah berlaku di masjid tanjung malim.
kejadian yang ku rasakan wajar dilakukan.
bagi membuatkan mata2 mereka yang buta.
terbuntang luas.

berikutan dari entri aku yang lepas.
berkenaan konsert pesta konvo di upsi.
dan aku menjangkakan perkara ini akan berlaku.
iaitu sindiran sinis dari pihak masjid tanjung malim.

tapi aku rasa itulah suara warga penduduk tanjung malim.
yang tak rela bumi kandung suluh budiman di cemari dengan acara sedemikian.

manusia memang sukar untuk belajar dari kesilapan.
sering buat benda yang sama.
hatta acap kali ditegur.

sedangkan sesi yang lepas jga.
ada konsert dianjurkan sempena pesta konvo.
dan ia telah ditegur ketika khutbah jumaat.
tak jga pandai sedar2.

dan kali ini,
pihak masjid menegur sekali lagi,
dengan edaran fliers di masjid tersebut.

ni la fliers tersebut.(klik utk imej besar*)

aku berdoa moga2 mereka sedar.
dan aku rasa,
pasti ada yang rasa seperti ditembak di bahagian jantung kan?

sakit tak?
macam tu jga rasa sakit ati aku.
tgk korang buat konsert!

jgn la cemarkan konvokesyen upsi dengan perkara sedemikian.

mohon maaf jika ada yang terasa.
kerana itu hadir dari lubuk hati.
insan naif dan daif.


wassalam


.the end.

19 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum saudara..

di lihat dari sudut teknik..di lihat lukisan ini tidak seperti lukisan pak imam atau bilal masjid atau AJK masjid (secara analogi nya)..

ia lebih nampak seperti lukisan si pelajar sahaja..cuma musykil..adakah fliers ini BENAR datangnya dari PIHAK MASJID TG MALIM (seperti yang saudara beritahu)? ataupun dari organisasi lain yang menggunakn masjid sebagai tempat untuk mengedarkan fliers ini?

bukan menidakkan hukum Allah jauh sekali membelakangkan..assalamualaikum..

dotblogspotdotkom said...

sekarang ni pakcik tgk... dimana² konvokesyen.. di gelar FIESTA.. kepahaman pakcik yg x pernah belajar di IPT nih... FIESTA ini lebih berat@condong kepada hiburan..

jika di IPT sudah dihidangkan dengan hiburan... tak hairanlah kalau graduan kita lebih cenderung ke arah hiburan.... bukan tidak boleh berhibur..tp hiburan kita sudah tiada batasan nye lagi....

mereka seolah² tidak hiraukan masalah yang melanda masyarakat terutama yg islam dengan gejala moral yg tak sihat....

penyakit luaran nih tak kisah la... tp penyakit akhlak tu yg sukar nak dibendung... kita lebih sibuk dengan H1N1...tp tak kisah pun kalau anak gadis buang bayi hasil dari hubungan haram...

H1N1 lagi bahaya dari sakit akhlak... ntah la... pakcik pun tak tau la....

itu pandangan org tua yg tidak berpendidikan tinggi... jauh sekali nak menjejak ke Universiti...

alang said...

Pada pendapat aku, fliers nie dibuat oleh pelajar sendiri. Cuma aku nak coment Anonymous tu, Salah ke flier tu diedarkan di Masjid? Adakah salah organisasi tersebut pergunakan masjid utk menegakkan hukum Allah? Bukankah masjid tempat kita berbahas dan menegur atau ditegur tentang hukum2 dalam Islam. Aku rasa la, Anymous ni antara org yg menganjurkan konsert nie. Sebab tu la nama dia tak letak. :P

Anonymous said...

assalamualaikum..

"Pada pendapat aku, fliers nie dibuat oleh pelajar sendiri"

-alang-

saya cuma bertanya.."adakah fliers ini BENAR datangnya dari PIHAK MASJID TG MALIM (seperti yang saudara beritahu)?"

harap saudara alang dapat membaca semula komen saya kerana apa yang saya tanyakan ialah DATANGNYA DARI SIAPA fliers itu? saya sama sekali tidak menidakkan fungsi Rumah Allah itu..juga tidak sama sekali berkata bahawa tindakan menyebar fliers itu salah..tidak sama sekali..mungkin saudara alang lebih suke membuat assumption lebih dari membuka minda dan mencerna apa yang saya katakan..

maaf..dan salam permisi..
assalamualaikum..

alang said...

Alangkah indahnya jika Anymous dpt meletakkan sebrang nama untuk penganti diri. Setiap makhluk ciptaan Allah dijadikan dengan nama. Kerana mengenal namalah Adam a.s lebih layak menjadi khalifah dibumi jika dibandingkan dengan Malaikat.
p/s Saya juga yakin emak dan ayah anda meletakkan nama yg mulia pada anda. :D

tiq said...

erm...
nampakny, tlah berlaku suatu ketidakpuasan hati antara alang n anonymous..
erm...
xkesah la dr spe2 pun flyerz tersebut, jnji mesej dan peringatn yg disampaikan dpt dicerna dgn baek oleh insan yg mmbcny..
erm...
Allah s.w.t merupakan tujuan kte hidup.. kpd-Nya jua segala yg kta lakukan..perkara sebegini stil berlaku (pesta konvo ala2 kontoversi yg menyebbkn wjudnye flyerz tuu) sbb msih kurang kesedaran ttg agama ISLAM...sma2 la kta tingkat ilmu, kerna ilmu Allah itu Maha Luasnya...apa la sgt ilmu kta berbanding ilmunya...
sekian. mtk mf.

Pemadam Baru said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

assalamualaikum..

sekali lagi..tiq,maaf..tiada sebarang KETIDAKPUASAN HATI di pihak saya..itu saya pasti..

saya juga tak punya ilmu yang hebat..juga tak punya amalan yang kuat..cuma tujuan saya di sini adalah sekadar untuk bertanya dan mendapatkan kepastian dari saudara penulis blog..jikalau saudari tidak kisah dari mana datangnya fliers itu, tidak mengapa kerana saya gemarkan kebenaran yang sahih..itu sahaja..bukan niat saya nak menidakkan...

saya juga sedar..hiburan itu sesungguhnya melalaikan..sesungguhnya bakal mendatangkan keburukan dan juga bencana.. tetapi kenapa masih kurang golongan penentang di majlis ilmu semalam? memang ada yang menghadirkan diri..itu tidak dinafikan dan saya bangga dengan semangat mereka..cuma bilangannya tidak sama banyak dengan golongan yang memboikot hiburan itu..mengapa?

maafkan saya andai melampau tutur bahasa..

maaf dan mohon permisi..
assalamualaikum..

alang said...

Aku sokong tiq. Bukan siapa yg buat flier harus dicari. Cuma tujuan flier tu diedarkan lebih penting. Apapun klau ko(anymous) terasa, aku mintak maap k. Cuma klau boleh letak la nama apapun2. Baru senang kita nak berbicara.

p/s Harap maaf ya tuan punya blog. Byk plak komen kat sini. hehe.

alang said...

Pemadam Biru? hehe

F.Aminurrashidd said...

wah.. ader fliers ker? aku baru bukak tenet abu.. xder wish ker untuk buat famili debat UPSI yang berkampung di Nilai neh? ker ko dah luperkan kitorang?

vidadarisakura said...

oit.rilek2.hee

CikGu_MaN said...

H1N1 xkan selesai even tiada konsert... kalau xde konsert pown, penyakit ni tetap akan berjalan...

usaha utk banteras H1N1 bukanlah dgn tidak adakan konsert..

tetapi...

makan buah byk2.. (menurut sumber2).. dan pakai topeng...

dalam hal ni.. punca H1N1 adalah bukan disebabkan keinginan kita untuk berhibur...

berhibur tiada salahnya.. namun, etika kena ada...

gambar sebelah kanan, tidak sama sekali menggambarkan etika pada malam itu.. ia cuma melebih2kan...

wassalam.. sekadar pandangan...

handhalah ibnu kamil said...

salam.

terima kasih atas semua pandangan yang diberikan.

maaf,aku baru plg dari program.
baru berkesempatan membalas komen2 kamu semua.

buat anonymous, aku faham apa yang kamu ingin katakan, tapi lagak kamu seperti orang yang suka menyoalkan perkara yang furu', spttnya. jika kamu faham apa itu pembawaan islam, kamu tidak akan tanya dr mana datang fliers tersebut. mmg aku dapat fliers tersebut di masjid, dan mmg itu berlaku di upsi. tidak perlu untuk persoalkan dari mana datangnya fliers tersebut, kerana ia tidak menyumbang apa2 kepada agama kita.

kepada alang, aku berterima kasih kepada kamu, moga jiwa2 islam seperti ini lah yang kita cari,

kpda fawiz, bkan aku lpa kepada kamu, tapi waktu yang amat mengekang aku, tatkala masalah kewangan amat menghimpit aku. maaf!

kpd cikgu man, aku faham apa yang kau nak katakan, tapi belajarlah dari sejarah anbiya man, berapa ramai kaum yang Allah turunkan bala, akibat dari maksiat yang mereka lakukan. kau kata tiada kaitan konsert dengan h1n1? ada. berkumpul dalam kuantiti yang ramai, lbh senang mendapat virus, dan lebih mudah tersebar. kalau kau nak tahu tentang kes h1n1 kat upsi ni, serius atau tak, pi tanya kat pusat kesihatan.

aku nak nasihatkan kau, walau aku ni, tak la baik sangat. jgn sesekali memandang perkara yang berlaku malam itu hanya perkara biasa, kerana di zaman anbiya ia adalah luar biasa, aku tahu, mmg tak salah berhibr,dan aku jga seperti kau, tapi konsert tersebut tidak wajar. malam itu walau di suruh asing lelaki perempuan, tapi keadaan skar utk kwal, pelajar upsi bertempik, gaya seperti hilang ilmuannya. maka bersorak sorai si syaitan dan iblis, melihat gelagat kita malam itu.

dapatkah dijamin, tidak ada yang berdua dua an, malam itu?

sedangkan tiada konsert pun amat skar utk kita tegah merka ddk berdua2an,..

apa lagi waktu konsert?

fikir2 kan.
renungan dari insan yang lemah dan daif!

handhalah ibnu kamil said...

salam.

terima kasih atas semua pandangan yang diberikan.

maaf,aku baru plg dari program.
baru berkesempatan membalas komen2 kamu semua.

buat anonymous, aku faham apa yang kamu ingin katakan, tapi lagak kamu seperti orang yang suka menyoalkan perkara yang furu', spttnya. jika kamu faham apa itu pembawaan islam, kamu tidak akan tanya dr mana datang fliers tersebut. mmg aku dapat fliers tersebut di masjid, dan mmg itu berlaku di upsi. tidak perlu untuk persoalkan dari mana datangnya fliers tersebut, kerana ia tidak menyumbang apa2 kepada agama kita.

kepada alang, aku berterima kasih kepada kamu, moga jiwa2 islam seperti ini lah yang kita cari,

kpda fawiz, bkan aku lpa kepada kamu, tapi waktu yang amat mengekang aku, tatkala masalah kewangan amat menghimpit aku. maaf!

kpd cikgu man, aku faham apa yang kau nak katakan, tapi belajarlah dari sejarah anbiya man, berapa ramai kaum yang Allah turunkan bala, akibat dari maksiat yang mereka lakukan. kau kata tiada kaitan konsert dengan h1n1? ada. berkumpul dalam kuantiti yang ramai, lbh senang mendapat virus, dan lebih mudah tersebar. kalau kau nak tahu tentang kes h1n1 kat upsi ni, serius atau tak, pi tanya kat pusat kesihatan.

aku nak nasihatkan kau, walau aku ni, tak la baik sangat. jgn sesekali memandang perkara yang berlaku malam itu hanya perkara biasa, kerana di zaman anbiya ia adalah luar biasa, aku tahu, mmg tak salah berhibr,dan aku jga seperti kau, tapi konsert tersebut tidak wajar. malam itu walau di suruh asing lelaki perempuan, tapi keadaan skar utk kwal, pelajar upsi bertempik, gaya seperti hilang ilmuannya. maka bersorak sorai si syaitan dan iblis, melihat gelagat kita malam itu.

dapatkah dijamin, tidak ada yang berdua dua an, malam itu?

sedangkan tiada konsert pun amat skar utk kita tegah merka ddk berdua2an,..

apa lagi waktu konsert?

fikir2 kan.
renungan dari insan yang lemah dan daif!

Anonymous said...

bukan selalu student upsi berhibuR...

TU PON DAH MELENTING

POYO AR... TUNUJUK ALIM...

kaunselorkite said...

Buat pertama kalinyer...
aku setuju ngan ko...
ntah lah... dunia dah nak kiamat...
macam ni lah yang akan jadi....
jadi kita yang sedar nie...
banyak-banyakkanlah ibadah...
moga-moga semuanya selamat...

abuyon said...

Memang, orang kita
bila berkuasa
begitu

Membesarkan hiburan dari
Tuhan

Bila hati nak terhibur
pada ayat Quran dan
peringatan Tuhan

job said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Sahabat

Sudi-sudilah menambah sebagai rakan ^^,